2010-02-23
 12:37:03

Status eller bekräftelse?


Det finns en sak som jag har gått runt och funderat på ett bra tag nu.
Ibland kan jag få mina speciella tankar och funderingar, att jag nästan blir galen.
Ett av sakerna är det här!


Till exempel:
Om en tjej är tillsammans med en kille och killen älskar henne för den hon är.
Och dem inte kan leva utan varandra. Han bryr sig inte om mode eller hur hon ser ut. Han tycker
att hon är lika vacker med smink som utan. Det enda han går på är hennes insida och han vill
verkligen inte att hon ska just ha på sig dem kläderna. Alltså att bestämma hur hon ska se ut och vara.
Men om man har just den perfekta killen. Varför klär man upp sig då? Om tjejen och killen ska ut på krogen så klär man ju oftast upp sig? Men varför, man har ju den man älskar brevid sig, så varför klä upp sig om han egentligen inte direkt bryr sig? Men man är heller inte ute för att hitta någon annan?
Man förstår inte varför det är så. Jag själv är likdan men varför gör man så?
Tjejer köper oftast jätte dyrt smink och märkes kläder, för att se bra ut.
Är det för att visa status, att "hej jag har mycket pengar men egentligen är det rätt onödigt att lägga pengar på sådant" eller för att få bekräftelse, det duger inte om killen säger att man är vacker utan att man vill höra det från andra med för att just höra ordet "vacker".
I vissa fall oftast kan det säkert vara att tjejen har så dåligt självförtroende. Att hon gör det för att hon själv ska må bra. Men ändå när man gör det, så är man fortfarande ute efter status och bekräftelse, eftersom man mår bra då. Jag hoppas att jag inte har förvirrat er med mina konstiga tankar, men ni hajjar väl på vad jag försöker säga va, haha knappt att jag själv förstår vad jag skriver.

Men det var en av mina konstiga tankar! Jag lovar mer kommer med tiden!

hgjhg hfghgf



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: