2009-10-27
 23:29:39

Rövarspråket



Kommer ni håg som liten fick man lära sig om rövarspråket?
och de vuxna beättade massa historier om troll och rövare i grottor och sånt?


Ända sedan jag var liten har jag lärt mig det och övat och övat.
Nu kan jag prata flytande, skriva snabbt och jag förstår andra.
Men som sagt dte är inget att skryta om men det är coolt när man var mindre det vart som ett
annat språk. Så man kunde snacka med sina vänner om andra utan att dem inte fattade.
Men idag så används det aldrig och äldre nämner det aldrig för sina barn. För allt har förändrats.
I allt nu förtiden så ska barn likna vuxna, både i mode, musik och beteende.

Men jag tycker än att rövarspråket är coolt på sitt sätt. :)

Rövarspråket




Leia ♥ - det lilla extra

Tack själv söt! =)



PUBLICERAT: 2009-10-28, 00:06:10 | URL: http://leiabloggar.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: