2009-12-05
 15:12:52

Kvinna våldtogs inne på McDonalds


Läste det på aftonbladet och i Norrköpings tidningar. Fan så hemskt. Runt samma tid efter det så var morsan och jag på stan och såg massa polisbilar när vi skulle in till bolaget.
Fy fan vad det finns för folk. Och jag som bor mitt i stan då? Shit och jag brukar vara där äta ibland både på
dagarna och kvällarna. Nu tänker jag inte vistas där inne i alla fall. Fan vad hemskt. Stackars tjej.
Här har ni artikeln.



Kvinna våldtogs på McDonalds

Överfölls av fyra män mitt under middagsrusningen

Kvinnan misstänkts ha våldtagits av flera män på en kundtoalett – mitt under middagsrusningen inne på McDonalds.

Sent i går greps tre män misstänkta för brottet.

Ytterligare en man greps på lördagsmorgonen.

Den misstänkta våldtäkten ska ha ägt rum mitt under middagstid, mellan 19- och 20-tiden, inne på snabbmatsrestaurangens kundtoalett i centrala Norrköping i går.

Kvinnan, som är i 35-årsåldern, våldtogs av sammanlagt fyra män.

De fyra männen ska efter våldtäkten ha flytt från platsen med spårvagn, men greps av polisen en kort stund senare.

 

 

Vittnen förhördes

– Enligt våra uppgifter ska en av dem ha utfört själva våldtäkten och de andra ska ha hjälpt till, bland annat genom att hålla vakt. Vem som har gjort vad får utredningen visa, säger Ronny Dahlqvist vakthavande befäl på polisen i Östergötland.

Efter den misstänkta våldtäkten påkallade kvinnan McDonaldspersonalens uppmärksamhet som larmade polisen.

Enligt personalen var kvinnan mycket skakad.

– Vi har pratat med flera vittnen som har sett och hört vad som har hänt. Ytterligare förhör kommer att hållas under dagen, säger Dahlqvist.

De misstänkta männen är 32, 22 och 17 år gamla. Alla är misstänkt för våldtäkt.





Fördes till sjukhus

Kvinnan förhördes i natt i ett videoförhör. Hon fördes därefter till Vrinnevisjukhuset för undersökning och vård.

Även männen förhördes i natt, men det är oklart hur de ställer sig till anklagelserna.

Enligt polisen kände inte kvinnan männen sedan tidigare.

McDonaldsrestaurangen ligger mitt i centrala Norrköping i anslutning till en större biograf.

– Jag kan inte säga exakt hur många gäster vi brukar ha vid den här tiden. Men det är mycket folk som rör sig i

området, säger Clas Eliasson, presschef på McDonalds.







Men varför gjorde inte personalen något? Visst några av killarna stod utanför? Men varför sa inte nån av dem som var där och åt, gick och sa till personalen så dem kunde gå dit och stoppa. Varför ringde INGEN polisen för?

Är det bara jag som tycker det är fel eller???



Oscar

Svenskar är fega. Ingen vågar ingripa, oavsett vad det är.



Sad but true.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: