2010-04-18
 21:07:03

En del personer?


En del personer dricker:

... för att det är kul!
... för att det är gott.
... för umgänges skull.
... när det är fest.
... för att dem ska kunna våga mera.
... dricker 1-2 dagar i veckan högst.

En del andra personer dricker därför att:
... att dem måste.
... dem vet inget annat.
... för dem är ledsna.
... allmänt deprimerande
... dränka sina sorger
... måste dricka bara för att man måste dricka.
... en del dricker, för att dem inte kan umgås normalt.

Vissa personer:
... dricker hela tiden.
... försöker dölja det.
... har ångest för det och dricker mer.
... blir skadade
... får ett helvete till liv.
... förlorar vettet.
... förlorar vänner respektive familj.
... en del bor ute.
... vissa dör!



Det låter groteskt. Men det är sant.
Jag är på stadie 1, som alla andra i min ålder.
Men jag vill varken inte bli 2 eller 3.
Så från och med nu, ska jag dricka när det är speciella tillfällen.
För jag är inte beroende? Men vill inte bli.
Vill kunna leva ett normalt liv. Vill inte påbörja med att förstöra det vid,
20 års ålder.
Vissa säger, det är inte så lätt att bli beroende?
är det inte? därför alkohlism är ett av världens största problem?
Så jag ska ta och tagga ner lite.
Samt jag, andra och min familj, mår bättre av det hela.
sen ett stort + till att hindra olyckor i trafiken ;)

Peace!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: