2010-01-06
 13:38:17

Äckligaste drömmen någonsin



Drömde att jag firade nyår men natten till nyår när jag sov hände det något.
Vakna upp av att det drog i hela magen och bröstet. Jag tittade precis under revbenen och såg nått stort runt/fyrkantigt.
Precis under mitt revben. Jag trodde jag skulle kräkas. Jag kunde knappt gå. När man kände på den var den hård.
Eftersom det var nyår så var ju sjukhusen och vårdcentralerna stängda (
enligt min dröm) och jag var rädd att jag skulle missa tolv slaget. Jag gick fram till min mamma:
- Mamma titta på mitt bröst vid revbenen, sa jag.
- Men det där är ju inte så farligt. Vi tar det sen och kollar upp, svarade hon.
Jag fick ännu mera panik och kände hur bollen började dunka fortare. Sen drog jag i min pojkvän och min bror. Att dem skulle följa med mig till läkaren
(för att klargöra så utspelas det i krokek som jag bodde förut, och läkarens hus är där vetrinären bodde).
Vi sprang över gräsmattan förbi busshållsplatsen då träffade vi på Ewa. (Ewa Mårdh heter hon, hon var min lärare i 1an på gymnasiet, hon har inget med krokek att göra, så ni vet).
- Ewa, Ewa!!! skrek jag.
- Vad är det gumman? frågade hon
.
- Du måste hjälpa mig, sa jag och lyfte upp tröjan och visade henne bollen på mitt revben.Jag tittade ner själv att den började få röda nyanser på sig, typ på sidan av den.
- Åh kära nån, följ med mig. Det där ser inte bra ut.


Hon drog iväg oss över vägen till läkaren så han kunde få titta på mig. När vi kom in, så berättade vi utan att han titta. Han var lite stressad eftersom nu var klockan halv tolv på natten. Han bad mig lägga mig på sängen. Det gjorde jag.
Han lyfte upp min tröja och hans ögon växte, han tittade på mig. Sånt här har jag aldrig sett.
- Jag måste göra hål på den, sa han och tog upp en kniv, men det behövdes inte.
Jag hade lutat bakåt mitt huvud och blundade allt vad jag hade. Jag var jätte rädd. När bollen plöstligt sprängdes, och det rann massa, massa vatten och var ner på min mage på sidorna och allt. Tills det började krypa ut kackerlackor ur magen. Jag skrek och mina tårar rann. Han tog kackerlakorna och stoppade i en burk, han såg liv rädd ut.
Jag skulle ha varit nedsövd men han hann ju inte göra något. Sen sövade han ner mig, och klippte bort resterna av hinnan  på mitt revben. Kackerlackorna hade byggt ett bo, under mina revben, men läkaren var inte säker på om det var fler ägg i min kropp men han trodde inte det. Han sydde ihop mig och satte bandage runt mig.



Det var en av de värsta drömmarna jag har haft. Den utspelade sig längre i drömmen.
Men jag fick med det mesta i allafall. När jag vakna, typ hade jag huvudet bakåt. Ont i ögonen eftersom jag hade knipit dem så hårt. Kände att jag hade ont i halsen ner till revbenet, där dem var. Usch aldrig mera.
Sen anades jag djupt. Låg kvar i sängen och vågade inte gå upp.
Hela den drömmen kände sig så verklig.




Har ni haft några otäcka drömmar i sånfall vilka? Skriv ner och berätta :)

Peace!



Sofie

Ae usch myran ! :( jag drömde fan en mardröm i natt jag oxå, och när jag vaknade så fattade jag inte att jag inte sov längre xd fast min var inte äcklig som din, min var bara läskig :p <3



PUBLICERAT: 2010-01-06, 14:17:52 | URL: http://weeakness.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: