2010-10-05
 23:38:29

Tankar


Samtidigt som allt är bra och allt flyter på som det ska i mitt liv
så förstörs det lika mycket som det blir bra.
Samtidigt som jag är lycklig är jag olycklig.
Jag vinner så mycket men förlorar samtidigt så mycket.
Det blir förvirrande att jag själv tillslut vet inte vad
är bra eller dåligt. Att det är bra att förlora eller bra att vinna,
att båda kanske inte alls är bra.
"Det dåliga bidrar alltid till det bra" säger man, men jag vet
inte riktigt om jag kan hålla med.
Gillar det nya som händer men saknar det man förlorat.
Men så är det väl? Jag vet inte vad jag ska göra!
Jag vill inte förlora mer, jag vill bara vinna!

Men att bara vinna, är inte bra det slutar alltid med att man förlorar.
Alla förlorar, vi måste förlora annars är vi inte mänskliga. Men ändå.
Frågan är ju.

"Vad kan vi förlora. Är vi beredda på att förlora något som har vart bra för oss?
För att kunna släppa in det nya i livet, ska vi ge upp nått gammalt t.ex något/någon som vi
älskat eller älskar? Är det värt det? "



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: